mandag 21. juni 2021

 Tirsdag morgen. Tirsdag er egentlig den kjipeste av dagene i uken det . Det er lenge til helg og helgefølelsen fra forrige helg er i ferd med å vannes bokstavelig talt ut.  Det regner ute , himmelen henger tung og det er snaue 10 grader ute. Det er et trist sommervær men så får vi kanskje det når juli kommer. Den som venter på noe godt...



På jobb er det stille kl. 07 på morgenen ihvertfall. Jeg er vel kanskje den eneste som liker å stå opp tidlig. Jeg har alltid kamera med i bilen og på tidlige morgener kan det være mye dyr ute. Men i dag var det ingenting. Bare en idiot med en svær BMW som prøvde å lage en bilulykke inkludert 4 biler. Så travelt bør man ikke ha det ! Jeg som er ei skikkelig pyse etter veien blir så provosert av slik kjøring.


 

Det ble en liten fjelltur mellom bygene i går kveld. Gutta trenger å lufte seg og det gjør jo jeg og. Det er en vinn vinn situasjon å ha hund. Ingen månedlig medlemsavgift og ingen krav til utstyr heller. Bare kos. Noen ganger lurer jeg på hvordan jeg hadde vært uten hund. Er redd det hadde blitt mye sofa og bok da ja. Ja nå er jo ikke bok det verste i livet heller men for mye sofaliv skal gamle damer passe seg for. 



Jeg er alltid bortom drivhus og hagebenk før jeg drar på jobb og i år skal jeg si det gror ! Kålen tar snart helt luven av gulrøttene og potetgresset , eller eplekålen som mor sa, har virkelig lovnader om mye poteter i år. Og det er jo bra siden jeg har en miniåker med ti poteter. Uansett så er det moro med alt som gror. Og gror gjør det selv om sommervarmen lar vente på seg.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar